13 Kasım 2015 Cuma

Uykusuzluğa iyi gelen 10 yiyecek






Geceleri uyumakta zorlanan veya gecenin bir yarısı uykusu kaçtığı için ayaklananlar için araştırdık.Kırlardan papatya topladık, arılardan bal istedik, her şey mışıl mışıl uyumanız için.


1.    PAPATYA ÇAYI: Bir fincan çay rahatlatıcı olabilir, ancak 8 saatlik kesintisiz bir uyku çekmek istiyorsanız, en iyi seçenek papatya çayı olmalı. Papatya çayı doğal bir yatıştırıcıdır ve asabi tansiyonu düşüren etkisi bulunuyor.

2.    SÜT: İyi bir "triptofan" kaynağı olan sütün, vücudumuzun üzerinde yatıştırıcı
        bir etkisi vardır.

3.    YOĞURT: Düşük yağlı bir yoğurt veya ayran, içerdiği triptofan ve kalsiyum  sayesinde aralıksız bir uyku çekmeniz için birebirdir.

4.   BAL: Uyku için doğal yardımcı olarak gösterilir. İçindeki "oreksin" maddesi,  beynin dinlenmesine yardımcı olur.

5.   MUZ: Zengin magnezyum ve potasyum içeriğiyle muz, kaslarınızı gevşetip derin bir uykuya dalmanızı sağlarken, uyku kalitenizi de artırır.

6.   MELİSA: Vücudu dinlendiren bir etkiye sahip melisa çayı da uykusuzluk problemine iyi gelmektedir.

7.  ÇARKIFELEK ÇAYI: Sakinleştirici, kasları rahatlatıcı ve ağrıyı hafifletici özelliği bulunan çarkıfelek çayı, içerisinde bulunan “harmin” bileşeni “mutluluk ve iyi hissetme hali” yaratarak uykuya dalmayı zorlaştıran zihin karışıklığını ve düşünceleri ortadan kaldırır.

8.  SARI KANTARON :Stres, sinir bozuklukları ve uyku problemleri için kullanılır.

9.   YULAF: Yulaf, içeriğinde barındırdığı triftofan aminoasidi ile melatonin  salgısını uyarıyor ve uyku kalitesini artırıyor.

10. BADEM VE CEVİZ:1 çay bardağı kadar badem veya ceviz melatonin kaynağı olarak uykuya dalış sürecini kısaltıyor ve kaliteli bir uyku sürecine zemin hazırlıyor.

           İyi Uykular,
        





Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme